сТАТУТ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ лЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ "САМБІРСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА "БЕРЕГИНЯ"

ЗАТВЕРДЖЕНО

Управління майном спільної власності

Львівської обласної ради

Наказ від «_____»_________2022

№____________

В.о. начальника управління

_____________________ Артем БУРЯК

СТАТУТ

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЛЬВІВСЬКОЇ

ОБЛАСНОЇ РАДИ

«Самбірська спеціальна школа

«Берегиня»

(нова редакція)

ПОГОДЖУЮ

Департамент освіти і науки

Львівської обласної державної адміністрації

Директор департаменту

_____________________ О.В. Паска

«_____»______________2022

Львів-2022

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Цей Статут розроблений відповідно до чинного законодавства

України і є документом, який регламентує діяльність закладу загальної

середньої освіти – комунального закладу Львівської обласної ради

«Самбірська спеціальна школа «Берегиня» (далі – Спеціальна школа).

1.2. Засновником Спеціальної школи є управління майном спільної

власності Львівської обласної ради (далі – Засновник), яке діє від імені

власника – Львівської обласної ради (далі – Власник). Спеціальна школа

підпорядковується департаменту освіти і науки Львівської обласної державної

адміністрації (далі – Департамент), який здійснює галузеве управління

Спеціальною школою, проводить аналіз, моніторинг якості освітньої

діяльності, здійснює матеріально-технічне забезпечення закладу освіти.

1.3. Спеціальна школа у своїй діяльності керується Конвенцією ООН

«Про права дитини», Конституцією України, Законами України «Про освіту»,

«Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про реабілітацію

осіб з інвалідністю в Україні», актами Президента України, Кабінету Міністрів

України, наказами Міністерства освіти і науки України, Положенням «Про

спеціальну школу» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від

06.03.2019 № 221, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють

діяльність в галузі освіти, рішеннями Львівської обласної ради,

розпорядженнями голови Львівської обласної державної адміністрації,

наказами Засновника, Департаменту та даним Статутом.

1.4. Спеціальна школа є юридичною особою публічного права, права та

обов’язки якої вона набуває з моменту її державної реєстрації. Спеціальна

школа має самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в банківських

установах, органах державної казначейської служби, ідентифікаційний номер,

печатку зі своїм найменуванням, бланки і штампи з реквізитами та інші

атрибути юридичної особи.

1.5. Спеціальна школа самостійно приймає рішення і здійснює

діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України

та власним Статутом, має право від свого імені укладати договори з

юридичними, фізичними особами, набувати майнові та немайнові права, бути

позивачем та відповідачем у судах.

1.6. Спеціальна школа несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в

межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе

відповідальності за зобов'язаннями Власника та Засновника, так само як

Власник і Засновник не несуть відповідальності за зобов'язаннями Спеціальної

школи.

1.7. Спеціальна школа є бюджетним неприбутковим закладом.

1.8. Доходи (прибутки) Спеціальної школи використовуються

виключно для фінансування видатків та її утримання, реалізацію мети (цілей,

завдань) та напрямків діяльності, визначених Статутом Спеціальної школи.

1.9. Повне найменування: Комунальний заклад Львівської обласної ради

«Самбірська спеціальна школа «Берегиня», скорочене найменування

Спеціальна школа «Берегиня».

3

1.10. Місцезнаходження Спеціальної школи: вул. Шевченка, 21, м.

Самбір, Львівська область, 81400. Тел./факс: 0(236) 3-22-52, 3-21-58, 3-32-74.

1.11. Код ЄДРПОУ: 04589797.

1.12. Спеціальна школа здійснює обробку персональних даних

відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

1.13. Комунальний заклад Львівської обласної ради «Самбірська

спеціальна школа «Берегиня» є правонаступником Комунального закладу

Львівської обласної ради «Самбірська спеціальна школа І-ІІ ступенів

«Берегиня».

2. МЕТА ТА ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

2.1. Головною метою діяльності Спеціальної школи є забезпечення

реалізації права на освіту та розвиток дітей з особливими освітніми потребами,

їх інтеграції в суспільство шляхом здійснення комплексної медичної,

психологічної, педагогічної реабілітації, здобуття освіти відповідного рівня,

реалізації соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової

практики загальної та спеціальної освіти.

2.2. Головними завданнями діяльності Спеціальної школи є:

2.2.1. забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами,

зумовленими стійкими фізичними, психічними, інтелектуальними

порушеннями, на здобуття загальної середньої освіти з урахуванням

особливостей їх психофізичного розвитку;

2.2.2. забезпечення в освітньому процесі системного психолого-

педагогічного супроводу з урахуванням стану здоров’я, особливостей

психофізичного розвитку учнів (вихованців);

2.2.3.створення умов для здобуття освіти учнями (вихованцями) шляхом

належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, забезпечення

універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує

індивідуальні потреби та можливості учнів (вихованців);

2.2.4. надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг

(допомоги) учням (вихованцям) та дітям, які не є учнями (вихованцями)

спеціальної школи;

2.2.5. викладання навчальних предметів (інтегрованих курсів) з

урахуванням можливостей та потреб учнів способами, що є найбільш

прийнятними для учнів спеціальної школи, у тому числі шляхом

адаптації/модифікації змісту навчальних предметів (інтегрованих курсів),

використання допоміжних засобів для навчання;

2.2.6.сприяння засвоєнню учнями (вихованцями) норм етики та

загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, здорового способу

життя, трудових умінь і навичок;

2.2.7.виховання свідомого ставлення до свого здоров’я інших громадян як

найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад

здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного

здоров’

2.2.8.виховання в учнів ( вихованців ) поваги до Конституції України,

державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття

4

власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого

ставлення до обові громадянина;

2.2.9.сприяння всебічному розвитку учнів (вихованців);

2.2.10 сприяння набуттю ключових компетентностей учнями

(вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання консультацій

батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою

забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.

3. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

3.1. Спеціальна школа несе відповідальність перед особою,

суспільством і державою за дотримання державних стандартів освіти; безпечні

умови освітньої діяльності; дотримання договірних зобов’язань з іншими

суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами,

у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами.

3.2. Спеціальна школа має право:

користуватися пільгами, передбаченими державою;

в установленому порядку розробляти і впроваджувати власні навчальні та

науково-методичні роботи з урахуванням державних стандартів;

мати власну бухгалтерію;

формувати штатний розпис;

використовувати різні форми морального і матеріального заохочення в

межах кошторису;

отримувати кошти і матеріальні цінності від юридичних і фізичних осіб

та бути їх розпорядником;

залишати у своєму розпорядженні і використовувати кошти від

господарської діяльності у порядку, визначеним законодавством України;

розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно-оздоровчих,

лікувально-профілактичних і культурних підрозділів, спрямовувати кошти

власного розпорядження на благоустрій соціально-побутових об’єктів;

укладати з організаціями, установами, підприємствами та фізичними

особами, в тому числі із закордонними, угоди, спрямовані на покращення

матеріальної бази, побутових умов, харчування та оздоровлення;

забезпечувати здобуття освіти учнями (вихованцями) відповідно до

державного стандарту дошкільної освіти (за наявності дошкільного підрозділу)

та державних стандартів повної загальної середньої освіти;

забезпечувати реалізацію корекційно-розвиткового складника освітньої

програми та надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

(допомогу);

створювати групи подовженого дня для виконання освітньої програми

спеціальної школи;

мати кабінети з обладнанням та засобами для надання психолого-

педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до особливостей

контингенту учнів (вихованців) та напряму (профілю) діяльності спеціальної

школи;

5

розробляти освітні програми та на їх основі складати та затверджувати

навчальний план;

визначати контингент та формувати мережу класів;

надавати психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги в

спеціальних школах дітям, які навчаються в інших закладах освіти чи не

навчаються взагалі. Надавати консультаційну допомогу батькам цих дітей

та закладам загальної середньої освіти і закладам дошкільної освіти, у

яких навчаються діти з особливими освітніми потребами;

надавати реабілітаційні послуги на підставі ліцензії на провадження

господарської діяльності, у тому числі ліцензії на провадження медичної

практики.

3.3. Спеціальна школа зобов’язана:

реалізовувати положення Конституції України, Закону України "Про

освіту", Закону України «Про загальну середню освіту», інших нормативно-

правових актів у галузі освіти;

задовольняти потреби громадян в здобутті загальної середньої освіти;

забезпечувати єдність навчання і виховання;

забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним

стандартам загальної середньої освіти;

охороняти життя і здоров'я учнів (вихованців), педагогічних та інших

працівників Спеціальної школи;

формувати в учнів (вихованців) засади здорового способу життя,

гігієнічні навички, тощо;

дотримуватися фінансової дисципліни, зберігати матеріально-технічну

базу;

видавати документи про освіту встановленого зразка.

4. ПРОФІЛЬ, СТРУКТУРА ТА СТРОКИ НАВЧАННЯ

В СПЕЦІАЛЬНІЙ ШКОЛІ

4.1. Структура та штат Спеціальної школи визначаються згідно із

законодавством України в межах виділеного фінансування.

4.2. Спеціальна школа для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку

може забезпечувати здобуття загальної середньої освіти на одному або

двох рівнях освіти:

початкова освіта — 1 - 4 класи;

базова середня освіта — 5 – 11 класи.

4.3. Для учнів із порушеннями інтелектуального розвитку за наявності

відповідної навчально-матеріальної бази та кадрового забезпечення може

надаватися здобуття профільної середньої освіти шляхом створення 12 і 13

класів.

4.4. У Спеціальній школі можуть створюватися класи для учнів (вихованців ) з

легкими порушеннями інтелектуального розвитку, класи для учнів з

помірними порушеннями інтелектуального розвитку. У разі недостатньої

кількості учнів та за умови забезпечення індивідуального підходу в один клас

6

можуть бути зараховані учні з легкими та помірними порушеннями

інтелектуального розвитку;

4.5. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у спеціальній школі

здійснюється згідно з нормативами, встановленими наказом МОН від 20

лютого 2002 р. № 128 « Про затвердження Нормативів наповнюваності груп

дошкільних навчальних закладів ( ясел-садків) компенсуючого типу, класів

спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і

виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку

поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх

навчальних закладах».

4.6. За наявності відповідної матеріально-технічної бази для учнів, які за станом

здоров’я можуть оволодіти професією певного кваліфікаційного рівня, у

спеціальній школі можуть відкриватися класи з поглибленою професійною

орієнтацією. Зарахування учнів до таких класів здійснюється з урахуванням

побажань батьків (інших законних представників), якщо учням не

протипоказане навчання за певною професією.

4.7. Спеціальна школа може мати у своєму складі структурні підрозділи, у тому

числі філії, дошкільні групи, пансіон.

4.8. Діти із складними порушеннями розвитку можуть навчатися в окремих

класах Спеціальної школи за умови, що одне з наявних порушень відповідає

порушенням основного контингенту учнів (вихованців).

4.9. Мережа класів, їх наповнюваність та розподіл учнів (вихованців) одного

року навчання між класами затверджуються директором Спеціальної школи за

погодженням з Департаментом.

4.10. Гранична наповнюваність дошкільних груп (за наявності дошкільного

підрозділу) визначається відповідно до Закону України “Про дошкільну

освіту” та нормативів, встановлених наказом МОН від 20 лютого 2002

р. № 128 “Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних

навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних

загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп

загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на

групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних

закладах”, але не більше шести вихованців. Гранична наповнюваність класів

становить для учнів:

- з легкими порушеннями інтелектуального розвитку - дванадцять осіб;

- з помірними порушеннями інтелектуального розвитку - шість осіб.

4.11. Гранична наповнюваність класу може бути збільшена відповідно до

рішення директора спеціальної школи, але не більш як на одну особу.

4.12. Клас відкривається за умови наявності більш як 50 відсотків граничної

наповнюваності класів.

4.13. До одного класу спеціальної школи можуть зараховуватися учні різного

віку за умови, якщо їх різниця у віці становить не більше двох років.

4.14. У Спеціальній школі можуть бути утворені класи-комплекти. Початкова

школа може забезпечувати здобуття початкової освіти учнями (вихованцями)

одного або різного віку, які можуть бути об’єднані в один або різні класи.

7

4.15. У Спеціальній школі може бути дошкільне відділення, у складі якого

функціонують спеціальні групи для дітей з особливими освітніми потребами

віком від 3 до 7 (8) років.

4.16. Кількість дошкільних груп (за наявності дошкільного підрозділу), класів,

міжкласних груп та груп подовженого дня затверджується наказом директора

спеціальної школи на навчальний рік за погодженням із Департаментом.

4.17. Для виконання освітньої програми, у тому числі її корекційно-

розвиткового складника, отримання психолого-педагогічних та корекційно-

розвиткових послуг (допомоги) у спеціальній школі створюються групи

подовженого дня для учнів одного або різних років навчання з урахуванням

особливостей розвитку, гранична наповнюваність яких не може перевищувати

наповнюваність класів.

4.18. Для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг

(допомоги) в спеціальній школі можуть створюватися міжкласні групи.

4.19. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у спеціальній

школі здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН.

4.20. Учні (вихованці) можуть проживати в пансіоні Спеціальної школи

відповідно до Порядку проживання та утримання учнів у пансіонах закладів

освіти, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

4.21. Рішення про влаштування дітей до пансіону Спеціальної школи

затверджується наказом директора Спеціальної школи.

4.22. Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, можуть

проживати в пансіоні Спеціальної школи також у вихідні, святкові дні та під

час канікул, крім дітей, які мають опікунів, піклувальників, прийомних батьків,

батьків-вихователів.

4.23. За заявою батьків або інших законних представників учня (вихованця) за

погодженням із службою у справах дітей за місцем проживання учня

(вихованця) його може бути влаштовано до пансіону Спеціальної школи на

вихідні та святкові дні, крім канікул.

4.24. Для перебування учнів (вихованців) у Спеціальній школі на вихідні та

святкові дні утворюються чергові групи. Рішення про утворення чергових груп

затверджується наказом директора.

4.25. Утримання учнів (вихованців) в пансіоні Спеціальної школи

здійснюється за рахунок Засновника та інших джерел, незаборонених

законодавством. Учні (вихованці) з числа дітей-сиріт та дітей,

позбавлених батьківського піклування, перебувають в пансіоні.

5. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ

5.1. Зарахування учнів (вихованців) до Спеціальної школи, переведення

до іншого закладу освіти та відрахування здійснюються у порядку,

встановленому МОН.

Зарахування до Спеціальної школи здійснюється відповідно до наказу

директора, що видається на підставі заяви про зарахування одного з батьків

дитини або її законних представників чи повнолітньої особи, поданої особисто.

8

До заяви додаються:

копія свідоцтва про народження дитини;

довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня

загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного

профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я

України;

карта профілактичних щеплень, заповнена за формою первинної облікової

документації № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затвердженою наказом

Міністерства охорони здоров’я України (надається за умови відсутності медичних

протипоказань до проведення профілактичних щеплень);

довідка від лікаря-педіатра або сімейного лікаря закладу охорони здоров’я, у

якому спостерігається дитина, для дітей дошкільного віку;

висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-

педагогічну оцінку розвитку дитини;

висновок лікарсько-консультативної комісії про встановлення дитині

інвалідності (за наявності);

індивідуальна програма реабілітації особи (дитини) з інвалідністю (за

наявності);

оригінал або копія відповідного документа про освіту (крім учнів першого і

другого класів) за відповідний клас, документ, що підтверджує здобуття освіти;

рішення органу опіки та піклування (для дітей-сиріт та дітей, позбавлених

батьківського піклування).

Забороняється вимагати надання будь-яких інших документів, не

передбачених цим Порядком.

Під час зарахування не допускається дискримінація за будь-якою

ознакою, в тому числі за місцем проживання.

Батьки учнів та інші законні представники можуть обирати форму

здобуття освіти відповідно до індивідуальних потреб, можливостей, здібностей

та інтересів дитини. Однією з форм може бути педагогічний патронаж.

5.2. До 1 класу Спеціальної школи зараховуються, як правило, діти

6 років, які потребують постійної додаткової підтримки в освітньому процесі з

метою забезпечення їх права на освіту. Мінімальний вік, з якого дитина може

відвідувати школу – 5 років 8 місяців (стільки їй має виповнитися станом на

1 вересня).Відповідно до особливостей розвитку та стану здоров’я особи з

особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової

освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової

середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми

корекційно-розвитковим складником.

5.3. Здобуття загальної середньої освіти та отримання корекційно-

розвиткових послуг у спеціальній школі учнями (вихованцями) здійснюється

безоплатно за рахунок державного та місцевих бюджетів, коштів Засновника,

інших джерел, не заборонених законодавством. Учні (вихованці ) спеціальної

школи з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування,

перебувають на повному державному утриманні та користуються пільгами,

встановленими законодавством для цієї категорії дітей.

5.4. Учні (вихованці) з числа дітей з інвалідністю користуються

пільгами, встановленими законодавством для осіб з інвалідністю.

9

5.5. Директор спеціальної школи затверджує режим роботи спеціальної

школи відповідно до особливостей організації освітнього процесу з

урахуванням психофізичних особливостей учнів (вихованців), вимог

санітарного законодавства, забезпечення реалізації корекційно-розвиткового

складника освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-

розвиткових послуг (допомоги).

5.6. Структура і тривалість навчального року, навчального тижня,

навчального дня, форми організації освітнього процесу визначаються

педагогічною радою спеціальної школи у межах часу, передбаченого освітньою

програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого

відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей,

фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, особливостей

регіону тощо.

5.7. Тривалість канікул у спеціальній школі протягом навчального року

не може становити менше 30 календарних днів.

5.8. Розклад уроків (занять) складається відповідно до навчального

плану з дотриманням педагогічних вимог та вимог санітарного законодавства

та затверджується директором.

5.9. Тривалість уроків у 1 класі становить 35 хвилин, у 2-4 класах — 40

хвилин, у 5-11 класах — 45 хвилин. При цьому періодичність проведення

перерв під час уроків (фізкультхвилинки) і тривалість перерв між уроками

схвалюється педагогічною радою відповідно до особливостей організації

освітнього процесу та харчування і затверджується директором Спеціальної

школи.

5.10. Для дітей дошкільного віку (за наявності дошкільного підрозділу)

максимально допустима кількість занять у першій половині дня в молодшій та

середній групах не перевищує двох, у старшій - трьох занять. У різновікових

групах тривалість занять необхідно диференціювати, орієнтуючись на вік

кожної дитини. Під час занять необхідно проводити комплекс вправ з рухової

активності. Тривалість перерв між заняттями для дітей дошкільного віку

повинна становити не менше 10 хвилин.

5.11. Організація навчання за індивідуальною формою здобуття освіти

(педагогічним патронажем) здійснюється відповідно до Положення про

індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого

наказом МОН.

5.12. Відповідальність за організацію харчування, додержання вимог

санітарного законодавства, законодавства щодо безпечності та якості харчових

продуктів покладається на засновника (засновників) та директора спеціальної школи.

Харчування здійснюється відповідно до норм та порядку організації харчування учнів

(вихованців) у закладах освіти, визначених законодавством.

5.13. Харчування в спеціальних школах організовується з перервами 3,5-4

години між прийомами їжі:

п’ятиразове (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) - для учнів, які

проживають у пансіоні;

триразове (другий сніданок, обід, підвечірок) - для учнів, які навчаються в

спеціальній школі та перебувають у групі подовженого дня.

За потреби ідповідно до структури навчального дня та за погодженням із

Засновником директор Спеціальної школи може встановити для учнів, які

10

навчаються в спеціальній школі та перебувають у групі подовженого дня,

інший режим харчування, зокрема чотириразовий (другий сніданок, обід,

підвечірок, вечеря) із забезпеченням перерв між прийомами їжі не більше 3-4

годин.

5.14. Для вихованців дошкільних груп (за наявності дошкільного

підрозділу) режим харчування встановлюється відповідно до порядку

організації харчування вихованців закладів дошкільної освіти та установчих

документів спеціальної школи.

5.15. Спеціальна школа може надавати реабілітаційні послуги (допомогу)

на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності, у тому числі

ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики

відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з

медичної практики, затверджених постановою Кабінету Міністрів України.

5.16. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу, зокрема

у класах для учнів із складними порушеннями розвитку, за умови граничного

наповнення класів - у класах для учнів з помірними порушеннями

інтелектуального розвитку може забезпечувати асистент вчителя та/або

асистент вихователя групи подовженого дня, педагогічне навантаження яких на

одну ставку становить 25 годин на тиждень.

5.17. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для

вихованців дошкільних груп (за наявності дошкільного підрозділу) може

забезпечувати асистент вихователя, педагогічне навантаження якого на одну

ставку становить 25 годин на тиждень.

5.18. Медичне обслуговування здійснюється медичними працівниками,

які входять до штату Спеціальної школи, або відповідними закладами охорони

здоров’я, відповідно до чинного законодавства. У разі потреби медичний

працівник Спеціальної школи надає першу медичну допомогу до приїзду

бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги.

5.19. Відповідальність за організацію діяльності Спеціальної школи,

додержання вимог санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил і

норм та організацію харчування учнів (вихованців) покладається на Засновника

та директора.

5.20. Контроль за охороною здоров’я та якістю харчування учнів

(вихованців) покладається на органи охорони здоров’я.

5.21. Спеціальна школа має бути забезпечена спортивним інвентарем та

обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками

та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей учнів

(вихованців), гурткової, секційної роботи, виробами медичного призначення,

медикаментами, миючими та дезінфікуючими засобами, м’яким інвентарем,

посудом, медичною апаратурою, технічним, навчальним та іншим

реабілітаційним обладнанням. Матеріальне забезпечення освітнього та

корекційно-розвиткового процесу здійснюється за рахунок Засновника та інших

джерел, не заборонених законодавством. Забезпечення підручниками та

навчальними посібниками учнів (вихованців) спеціальної школи здійснюється

відповідно до чинного законодавства.

11

6. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

6.1. Освітній процес у Спеціальній школі здійснюється з урахуванням

особливостей психофізичного розвитку учнів (вихованців).

6.2. Освітній процес у Спеціальній школі організовується в безпечному

освітньому середовищі та здійснюється на принципах забезпечення рівних прав

та можливостей жінок і чоловіків, запобігання та протидії насильству за

ознакою статі з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психологічного

та інтелектуального розвитку дітей, їх особливих освітніх потреб.

6.3. Освітній процес у спеціальній школі для осіб з інтелектуальними

порушеннями та класах для учнів із складними порушеннями розвитку

незалежно від особливостей контингенту учнів та напряму (профілю)

діяльності спеціальної школи може організовуватися за такими циклами

відповідно до рівнів освіти:

перший цикл початкової освіти - адаптаційно-ігровий (перший і другий рік

навчання);

другий цикл початкової освіти - основний (третій і четвертий рік навчання);

перший цикл базової середньої освіти - адаптаційний (п’ятий і шостий рік

навчання);

другий цикл базової середньої освіти - базове предметне навчання (7-11 роки

навчання);

перший цикл профільної середньої освіти - профільно-адаптаційний (12 рік

навчання);

другий цикл профільної середньої освіти - профільний (13 рік навчання).

6.4. Освітня програма повинна передбачати корекційно-розвитковий

складник та предмети для вибору. Така програма схвалюється педагогічною

радою Спеціальної школи та затверджується директором.

Корекційно-розвиткові заняття проводяться у другій половині дня

педагогічними працівниками, які мають відповідну педагогічну освіту.

6.5. Спеціальна школа використовує типові або інші освітні програми,

затверджені відповідно до Закону України “Про загальну середню освіту”.

Освітні програми, що розроблені на основі типових освітніх програм,

можуть передбачати перерозподіл навчального часу між предметами

інваріантного складника не більше ніж на 20 відсотків річного обсягу

навчального часу в межах освітньої галузі. Такі освітні програми не потребують

окремого затвердження Державною службою якості освіти.

Освітні програми, що передбачають перерозподіл навчального часу між

предметами інваріантного складника більше ніж на 20 відсотків річного обсягу

навчального часу, повинні бути затверджені Державною службою якості освіти.

Освітня програма Спеціальної школи повинна містити навчальний план, в

якому конкретизується перелік навчальних дисциплін (предметів) та кількість

годин на тиждень. Освітня програма має передбачати освітні компоненти для

вільного вибору здобувачів освіти (відповідно до типу школи).

6.6. Освітній процес у Спеціальній школі спрямовується на розвиток

особистості учня (вихованця) шляхом формування та застосування його

компетентностей та має корекційну спрямованість. Шляхом індивідуального та

12

диференційованого підходів освітній процес забезпечує корекцію порушень

розвитку, засвоєння освітньої програми, розвиток здібностей та подальшу

соціалізацію.

6.7. Корекційно-розвиткові (індивідуальні або групові) заняття

проводяться педагогічними працівниками у другій половині дня з урахуванням

особливостей розвитку учнів (вихованців). Корекційно - розвиткові

(індивідуальні або групові) заняття для вихованців дошкільних груп та дітей із

складними порушеннями розвитку проводяться протягом дня.

6.8. У разі потреби Спеціальна школа може визначати індивідуальну

освітню траєкторію учня (вихованця) за розробленим педагогічними

працівниками та затвердженим педагогічною радою індивідуальним

навчальним планом на підставі письмової заяви одного з батьків або інших

законних представників, або учня (вихованця) у разі досягнення повноліття, в

якій, зокрема, повинні бути обґрунтовані причини та пропозиції щодо

особливостей засвоєння освітньої програми (її окремих освітніх компонентів).

У разі відвідування учнем (вихованцем) реабілітаційної установи індивідуальна

освітня траєкторія узгоджується з індивідуальним планом реабілітації в такій

установі.

Індивідуальний навчальний план повинен забезпечувати засвоєння

учнем (вихованцем) відповідної освітньої програми Спеціальної школи із

збереженням корекційно-розвиткового складника та передбачати його участь в

усіх (можливих для такого учня (вихованця) заходах підсумкового оцінювання.

6.9. Домашні завдання у першому циклі початкової школи (1-2 класи)

не задаються. Письмові домашні завдання у другому циклі початкової школи

(3-4 класи) не є обов’язковими.

Домашні завдання у 5 – 11 класах задаються з урахуванням особливостей

психофізичного розвитку учнів (вихованців) та педагогічних і санітарно-

гігієнічних вимог. Зміст, обсяг і форма виконання домашніх завдань

визначаються вчителем.

6.10. У спеціальній школі створюються групи подовженого дня з метою:

виконання освітньої програми спеціальної школи, що містить корекційно-

розвитковий та виховний складники;

організації навчальної, виховної та пізнавальної діяльності учнів;

забезпечення психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових

послуг(допомоги);

надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні

домашніх завдань;

формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для подальшого

самостійного життя;

забезпечення виконання індивідуальної програми розвитку та індивідуального

навчального плану (за наявності);

організації дозвілля учнів.

6.11. Освітній процес у групах подовженого дня організовується з

урахуванням освітньої програми спеціальної школи вихователями.

6.12. У спеціальній школі повинні бути створені умови для організації

денного відпочинку (сну) в групі подовженого дня для учнів першого класу та

інших учнів, які цього потребують.

13

6.13. Режим роботи групи подовженого дня та організація освітнього

процесу в ній повинні відповідати державним санітарним нормам.

6.14. Режим роботи групи подовженого дня повинен передбачати:

психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття;

виконання домашніх завдань (за наявності);

організацію прийому їжі тривалістю не менш як 30 хвилин;

прогулянки на відкритому повітрі;

проведення виховних та культурно-просвітницьких заходів;

проведення спортивно-оздоровчих занять;

денний відпочинок (сон) для учнів першого класу та учнів, які цього

потребують.

6.15. Здобувачі освіти з порушеннями інтелектуального розвитку, які

здобули базову середню освіту, отримують документ про здобуття базової

середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, зумовленими

порушеннями інтелектуального розвитку, що є підставою для вступу до закладу

професійної (професійно-технічної) освіти.

Здобувачі освіти з помірними порушеннями інтелектуального розвитку,

які завершили повний курс навчання у Спеціальній школі, отримують

відповідний документ про освіту для осіб з помірними інтелектуальними

порушеннями.

6.16. Виховання у Спеціальній школі має корекційну спрямованість та

здійснюється під час освітнього процесу і позашкільної роботи.

6.17. Для всебічного розвитку учнів (вихованців) у Спеціальній школі

утворюються, зокрема, гуртки за інтересами, спортивні секції або залучаються

заклади позашкільної освіти.

6.18. Виховання здійснюється відповідно до режиму роботи Спеціальної

школи та спрямовується на формування навичок та компетентностей,

необхідних для успішної соціалізації учня (вихованця).

6.19. Трудове навчання у Спеціальній школі спрямовується на

оволодіння учнями (вихованцями) трудовими вміннями і навичками, що є

основою для подальшої професійної підготовки. Трудове навчання

здійснюється диференційовано з урахуванням психофізичних, індивідуальних

особливостей учня (вихованця).

6.20. Педагогічна рада Спеціальної школи затверджує критерії, правила і

процедури оцінювання учнів (вихованців), відповідно до яких здійснюється

поточне та підсумкове оцінювання результатів навчання.

6.21. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів (вихованців),

які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої

освіти, вимогам державних стандартів загальної середньої освіти здійснюється

шляхом підсумкового оцінювання результатів навчання учнів (вихованців) та

державної підсумкової атестації. Учні спеціальної школи можуть бути звільнені

від проходження атестації за заявою одного з батьків ( інших законних

представників) відповідно до законодавства.

6.22. Облік оцінювання результатів навчання учнів (вихованців)

протягом навчального року здійснюється у класних журналах. Результати

навчання за рік зазначаються в особових справах учнів (вихованців).

14

7. КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВА РОБОТА

7.1. У Спеціальній школі відповідно до видів порушень розвитку учнів

(вихованців) проводиться корекційно-розвиткова робота з предметно-

практичного навчання, ритміки, лікувальної фізичної культури, соціально-

побутового орієнтування, розвитку мовлення (формування вимови і мовлення)

з метою корекції первинних і вторинних порушень розвитку тощо.

7.2. Корекційно-розвиткові заняття проводяться в індивідуальній або

груповій формі у другій половині дня відповідно до освітньої програми

спеціальної школи.

Такі заняття проводяться педагогічними працівниками, які мають

відповідну вищу педагогічну освіту.

Заняття проводяться педагогічними працівниками:

протягом дня (для вихованців дошкільних груп (у разі наявності дошкільного

підрозділу);

7.3. Для дітей з інтелектуальними порушеннями у Спеціальній школі

особлива увага приділяється корекційно-розвитковій роботі, життєво

практичній спрямованості підготовки до самостійного життя на основі

принципів диференційованого та особистісно-орієнтованого підходів.

Надання корекційно-розвиткових та психолого-педагогічних послуг

(допомоги) для учнів спеціальної школи повинно сприяти досягненню

результатів навчання відповідно до державних стандартів.

Для проведення занять у груповій формі створюються міжкласні групи. У

групі повинно бути не менше трьох та не більше шести осіб.

Під час формування таких міжкласних груп враховується індивідуальна

програма розвитку учнів.

Проведення занять в індивідуальній формі здійснюється відповідно до

індивідуальних програм розвитку учнів (вихованців).

7.4. У спеціальній школі можуть проводитися заняття з: лікувальної

фізкультури; ритміки; логоритміки; розвитку мовлення (формування вимови і

мовлення); соціально-побутового орієнтування; орієнтування у просторі;

корекції розвитку; педагогічної корекції (заняття з профільними спеціалістами,

у тому числі вчителями, спеціальним (корекційним) педагогом (вчителем-

дефектологом), практичним психологом ).

7.5. У спеціальній школі на платній основі можуть отримувати

психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомогу) діти, які не

є учнями (вихованцями) цієї спеціальної школи.

7.6. Послуги (допомога) таким дітям надаються відповідно до висновку

про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданого

інклюзивно-ресурсним центром, або індивідуальної програми реабілітації (за

наявності), або рекомендацій закладів охорони здоров’я, у якому

спостерігається дитина, та на підставі договору між закладом освіти та

батьками (іншими законними представниками) про надання таких послуг

(допомоги).

7.7. Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги

(допомога) не надаються особам, які не можуть відвідувати заклад освіти за

очною формою освіти за станом здоров’я, що підтверджується довідками.

15

7.8. Медичні працівники Спеціальної школи перед початком

навчального року отримують від батьків довідки про стан здоров’я учнів

(вихованців) із закладів охорони здоров’я за місцем проживання.

7.9. Медичні і педагогічні працівники здійснюють динамічні

спостереження за станом здоров’я учнів (вихованців). Результати таких

спостережень обговорюються на засіданнях психолого-педагогічного

консиліуму з метою уточнення змісту, форм і методів навчання, застосування

індивідуального підходу до учня (вихованця).

7.10. Медичні працівники Спеціальної школи зобов’язані надавати учням

(вихованцям) первинну медичну допомогу і звертатися у разі потреби до

відповідного закладу охорони здоров’я.

7.11. Медичні працівники Спеціальної школи за погодженням з лікарями

такої школи забезпечують виконання медичних приписів закладів охорони

здоров’я.

7.12. Медичні працівники проводять просвітницьку роботу серед учнів

(вихованців) з питань дотримання правил особистої гігієни, здорового

способу життя.

8. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНСИЛІУМ

8.1. Для надання індивідуальної психолого-педагогічної допомоги та

проведення моніторингу динаміки розвитку учня (вихованця) у Спеціальній

школі функціонує психолого-педагогічний консиліум, який утворюється

наказом директора із затвердженням персонального складу.

8.2. До складу психолого-педагогічного консиліуму входять заступник

директора Спеціальної школи (голова), лікар, вчитель-дефектолог (за

нозологіями), вчитель-логопед, практичний психолог, соціальний педагог, інші

педагогічні працівники, в тому числі вчитель початкових класів, вчитель

фізичної культури . На першому засіданні психолого-педагогічного консиліуму

обирається заступник голови та секретар консиліуму.

8.3. На засідання психолого-педагогічного консиліуму запрошуються:

представник інклюзивно-ресурсного центру, на території

обслуговування якого розташована Спеціальна школа (не рідше ніж двічі на

рік);

фахівець із соціальної роботи (з питань визначення індивідуальної

освітньої траєкторії дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах);

спеціаліст служби у справах дітей (з питань визначення індивідуальної

освітньої траєкторії дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського

піклування).

На засідання психолого-педагогічного консиліуму можуть запрошуватися

представники громадських організацій, які сприяють реалізації та захисту прав

дітей з особливими освітніми потребами.

8.4. Основними функціями психолого-педагогічного консиліуму є:

забезпечення реалізації державних стандартів в спеціальній школі;

забезпечення психолого-педагогічного супроводу учнів (вихованців)

спеціальної школи;

16

поглиблене вивчення стану здоров’я та розвитку учнів (вихованців)

спеціальної школи, складення індивідуальної програми розвитку та

індивідуального навчального плану (за потреби);

проведення моніторингу динаміки розвитку учнів (вихованців) та

результатів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг

(допомоги);

розроблення рекомендацій щодо особливостей організації освітнього

процесу відповідно до особливостей психофізичного розвитку учнів

(вихованців), а також визначення індивідуальної освітньої траєкторії;

визначення оптимальних умов, форм і методів навчання з урахуванням

освітніх потреб учня та державних стандартів повної загальної середньої

освіти;

надання консультаційної допомоги батькам (іншим законним

представникам) учнів (вихованців) або дітей, які отримують психолого-

педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомогу) в спеціальній

школі;

надання за запитом консультаційної допомоги з питань організації навчання

осіб з особливими освітніми потребами, що здобувають освіту в

інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів дошкільної та

загальної середньої освіти.

8.5. Рішення психолого-педагогічного консиліуму фіксуються в

протоколі засідання та ухвалюються простою більшістю голосів членів

консиліуму. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови

психолого-педагогічного консиліуму. Засідання психолого-педагогічного

консиліуму проводяться у разі потреби, але не рідше ніж двічі на рік.

8.6. Для прийняття рішення щодо індивідуальної освітньої траєкторії

учня (вихованця) залучаються його батьки або інші законні представники.

9. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

9.1. Учасниками освітнього процесу Спеціальної школи є:

Учні (вихованці);

керівники;

педагогічні працівники;

медичні працівники;

інші спеціалісти;

батьки або особи, які їх замінюють.

9.2. Статус учасників освітнього процесу, їхні права та обов’язки

визначаються чинним законодавством України, Статутом, Правилами

внутрішнього розпорядку.

9.3. Учні мають право:

користуватися навчально-матеріальною, культурно-спортивною і

побутовою базою Спеціальної школи;

брати участь у конкурсах, виставах, олімпіадах, предметних гуртках,

спортивних секціях;

вносити пропозиції щодо поліпшення умов життя, відпочинку і навчання в

Спеціальній школі;

17

відвідувати у вихідні дні батьків та осіб, що їх замінюють за їх місцем

проживання;

на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного

насилля від дій адміністрації, педагогічних та інших працівників, які

порушують права або принижують честь і гідність вихованців;

обирати профілі, форми навчання, індивідуальні програми, позакласні

заняття;

отримувати медичну допомогу згідно з чинним законодавством України;

мати повноцінне та якісне харчування;

мати безпечні, нешкідливі умови проживання, виховання, навчання та

праці.

9.4. Учні зобов’язані:

виконувати вимоги Статуту, дотримуватись Правил внутрішнього

трудового розпорядку Спеціальної школи;

систематично і глибоко оволодівати знаннями, практичними навичками,

підвищувати свій загальнокультурний рівень;

бережно ставитися до майна Спеціальної школи;

дбати про власну гігієну та охайну зовнішність.

9.5. Педагогічними працівниками Спеціальної школи повинна бути

особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту

та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень

професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує

результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я

якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної

середньої освіти.

9.6. Педагогічні працівники мають право на:

захист професійної честі та гідності;

участь в обговоренні та вирішенні питань організації освітнього процесу;

проведення науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи

відповідно до нормативних документів;

вільний вибір форм, методів, засобів навчання, виявлення педагогічної

ініціативи;

участь в роботі органів громадського самоврядування Спеціальної школи;

підвищення кваліфікації, проходження сертифікації, перепідготовку,

вільний вибір змісту програм, форм навчання, організацій і установ, які

здійснюють підвищення кваліфікації і перепідготовку згідно чинного

законодавства України;

дострокову атестацію на утримання відповідної категорії і педагогічного

звання;

користування щорічною відпусткою;

одержання компенсації при втраті роботи в зв'язку із змінами в

організації роботи Спецшколи;

отримання щорічних винагород за зразкову працю.

Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних

обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених чинним

законодавством.

9.7. Педагогічні працівники зобов’язані:

18

виконувати Статут Спеціальної школи, Правила внутрішнього трудового

розпорядку, умови трудового договору;

забезпечувати умови для засвоєння учнями навчальних програм на рівні

обов’язкових державних вимог, сприяти розвиткові здібностей учнів,

компенсації їх психофізичних порушень та трудової адаптації;

настановленням та особистим прикладом утверджувати повагу до

принципів загальнолюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму,

доброти та працелюбності;

виховувати повагу до батьків, жінки, культурно-національних, духовних,

історичних цінностей України, бережливе ставлення до навколишнього

середовища;

дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;

дотримуватись академічної доброчесності;

захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного насильства,

запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам;

постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність,

загальну і політичну культуру;

виконувати накази та розпорядження керівника Спеціальної школи;

брати участь в роботі педагогічної ради; методоб’єднань; спецсемінарів;

зборах трудового колективу.

9.8. У Спеціальній школі обов’язково проводиться атестація

педагогічних працівників.

9.9. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за

результатами атестації або систематично порушують Статут, Правила

внутрішнього трудового розпорядку, не виконують посадові обов’язки, умови

трудового договору, звільняються з роботи згідно з чинним законодавством

України.

9.10. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, є учасниками освітнього

процесу з моменту зарахування їхніх дітей до Спеціальної школи.

9.11. Батьки мають право:

приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності

Спеціальної школи;

отримувати інформацію про психолого-педагогічні, медичні та

соціологічні заходи у Спеціальній школі та надавати згоду на участь в них

дитини;

обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування

Спеціальної школи;

звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і

виховання дітей;

захищати законні інтереси дітей;

здійснювати індивідуальний супровід дитини з особливими освітніми

потребами під час її перебування у Спеціальній школі.

9.12. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов’язані:

забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої

освіти за будь-якою формою навчання;

постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати

належні умови для розвитку їх природних здібностей;

19

поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти,

милосердя, шанобливе ставлення до сім'ї, старших за віком, державної,

регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв

та інших учасників освітнього процесу;

виховувати повагу до національних, історичних, культурних цінностей

Українського народу, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та

навколишнього природного середовища, любов до України.

9.13. Інші права та обов’язки батьків та осіб, які їх замінюють,

визначаються Законами України"Про освіту", «Про загальну середню освіту» та

цим Статутом.

9.14. У разі невиконання батьками своїх обов’язків, передбачених

законодавством України, Спеціальна школа може виступити позивачем до суду

з питань позбавлення їх батьківських прав.

10. ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ КОМПЕТЕНЦІЯ

10.1. До компетенції Львівської обласної ради, як Власника, належить:

визначення основних напрямів діяльності Спеціальної школи, зміна типу

закладу освіти;

відчуження нерухомого майна;

прийняття рішення про припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення

чи ліквідацію) Спеціальної школи;

прийняття інших рішень, що віднесенні до компетенції Львівської обласної

ради;

затвердження організаційної структури і штатного розпису Спеціальної школи;

затвердження кошторису Спеціальної школи;

здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю Спеціальної

школи, оскільки Департамент – розпорядник коштів.

10.2. До компетенції управління майном спільної власності Львівської

обласної ради ( засновника) належить:

- затвердження статуту Спеціальної школи за погодженням з Департаментом;

- погодження організаційної структури і штатного розпису Спеціальної школи;

- погодження кошторису Спеціальної школи;

- укладення строкового трудового договору ( контракту) з керівником

Спеціальної школи;

- призначення та звільнення виконувача обов’язків директора Спеціальної школи

за поданням Департаменту;

- призначення та звільнення директора Спеціальної школи, якщо звільнення

відбувається за ініціативою директора або у випадку закінчення строку дії контракту

за попереднім погодженням Департаменту;

- розірвання трудового договору ( контракту) з директором за умов, які

передбачені укладеним контрактом за попереднім погодженням Департаменту;

- надання директору Спеціальної школи відпусток та оформлення відряджень, за

попереднім погодженням Департаменту;

- накладення на директора Спеціальної школи дисциплінарних чи матеріальних

стягнень за поданням Департаменту у випадку

виникнення умов, які передбачені діючим законодавством і укладеним

контрактом;

- контроль за використанням майна Спеціальної школи;

20

- вирішення питань, пов’язаних з користуванням земельною ділянкою

Спеціальної школи або її частиною, відповідно до вимог чинного

законодавства України;

- реалізація інших прав, передбачені законодавством та установчими

документами Спеціальної школи і контрактом;

- забезпечення підвезення здобувачів освіти до Спеціальної школи і у

зворотньому напрямку.

10.3. Галузеве управління діяльністю Спеціальної школи здійснює

Департамент з урахуванням відповідних рішень Львівської обласної ради, до

компетенції якого належить:

забезпечення контролю за реалізацією державної політики в галузі освіти;

забезпечення контролю за виконанням актів законодавства в галузі

освіти, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної

діяльності, галузевих стандартів;

затвердження організаційної структури Спеціальної школи в порядку,

визначеному Власником;

затвердження штатного розпису Спеціальної школи;

виконання функцій головного розпорядника коштів, здійснення

фінансування Спеціальної школи;

затвердження кошторису Спеціальної школи, здійснення контролю за

ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів,

цільового й ефективного використання бюджетних коштів;

контроль за організацією первинного обліку в Спеціальній школі,

утримання в установленому порядку статистичної та бухгалтерської звітності;

внесення на розгляд Засновника подання про призначення та звільнення

виконуючого обов’язки директора Спеціальної школи;

внесення на розгляд Засновника подання щодо притягнення до

дисциплінарної або матеріальної відповідальності директора Спеціальної

школи, пропозиції щодо заохочення директора Спеціальної школи;

подання засновнику заохочення до директора Спеціальної школи;

контроль роботи Спеціальної школи з питань охорони праці, безпеки

руху, протипожежного захисту;

сприяння розвитку міжнародного співробітництва Спеціальної школи;

здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України,

цим Статутом та рішенням Власника щодо галузевого управління Спеціальною

школою.

здійснення контролю за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації)

за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі,

віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового

стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

здійснення контролю за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

розгляд скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу

(цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників,

інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг;

сприяння створенню безпечного освітнього середовища в Спеціальній

школі та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних

21

послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг ( цькування), стали його свідками

або постраждали від булінгу.

10.4. Керівництво Спеціальною школою здійснює директор, який

призначається Засновником за результатами конкурсу, проведеного в порядку,

визначеному законодавством України та рішенням Львівської обласної ради.

На посаду директора призначається особа, яка повинна мати вищу освіту

не нижче ступеня магістра (спеціаліста) за спеціальністю “Спеціальна освіта”

(“Корекційна освіта”, “Дефектологія”) або “Психологія” (“Практична

психологія”) та/або стаж педагогічної роботи в спеціальному закладі освіти не

менше п’яти років. Призначення на посаду, звільнення з посади, повноваження

та відповідальність директора визначаються законодавством та статутом

Спеціальної школи.

10.5. Директор Спеціальної школи в межах наданих йому повноважень:

- організовує роботу Спеціальної школи щодо забезпечення права на освіту та

розвиток дітей з особливими освітніми потребами, їх інтеграції в

суспільство шляхом здійснення комплексної медичної, психологічної,

педагогічної реабілітації здобуття освіти відповідного рівня, реалізації

соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової практики

загальної та спеціальної освіти;

- без доручення діє від імені Спеціальної школи, представляє інтереси в

органах влади та місцевого самоврядування, в інших органах, на

підприємствах, установах, організаціях;

- організовує діяльність Спеціальної школи;

- несе відповідальність за результати роботи Спеціальної школи;

- діє в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства України, цього

Статуту, посадової інструкції;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Спеціальної школи;

- призначає та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та

інших працівників Спеціальної школи, визначає їх посадові обов’язки;

- забезпечує реалізацію Державного стандарту загальної середньої освіти у

Спеціальній школі;

- забезпечує реалізацію державної освітньої політики;

- несе повну відповідальність за результати роботи Спеціальної школи;

- діє в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства України,

цього Статуту, посадової інструкції;

відповідає за реалізацію, забезпечує раціональний підбір і розстановку

кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного

рівня працівників;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості

освіти;

розпоряджається майном і коштами, укладає угоди, відкриває рахунки в

установах банків та державної казначейської служби;

здійснює керівництво педагогічним колективом;

видає в межах своєї компетенції накази, обов’язкові для всіх учасників

освітнього процесу;

організовує освітній, лікувальний процес та здійснює контроль за їх

реалізацією, відповідає за якість і ефективність роботи педагогів, створює

необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі;

22

за погодженням з трудовим колективом затверджує правила

внутрішнього трудового розпорядку;

відповідає за правильну організацію освітнього процесу, виховання,

корекції порушень розвитку, оздоровлення, відновлювального лікування,

спрямованих на максимальну корекцію порушень психофізичного розвитку

учнів, їх соціальної адаптації;

відповідає за прийом дітей згідно з медичними показами та видами

порушень психофізичного розвитку, правильне комплектування класів та

формування мережі класів (груп);

розпоряджається в установленому законодавством порядку майном і

коштами Спеціальної школи, укладає угоди, відкриває рахунки в установах

банків та державної казначейської служби;

забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості

освіти;

створює умови для здійснення дієвого та відкритого громадського

контролю за діяльністю закладу освіти;

забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу

освіти;

забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища,

вільного від насильства та булінгу (цькування), для чого розробляє, затверджує

та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

(цькуванню) в закладі освіти;

розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх

батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення

розслідування;

скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для

прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає

відповідних заходів реагування;

забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-

педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його

свідками або постраждали від булінгу (цькування);

повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції

України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі

освіти;

здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти

або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про

освіту», «Про повну загальну середню освіту».

створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та

застосування ними ефективних форм і методів навчання, виховання і реабілітації;

розробляє і затверджує Антикорупційну програму школи на строк перебування

його на посаді;

призначає уповноважену особу з питань запобігання та виявлення

корупції в школі;

23

застосовує до працівника школи, який вчинив корупційне

правопорушення (підтверджене рішенням суду) стягнення відповідно до

чинного законодавства України.

10.6. Вищим органом громадського самоврядування Спеціальної школи є

загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу

на рік. Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше

половини працівників Спеціальної школи. Рішення приймається простою

більшістю голосів присутніх на зборах. Право скликати збори мають директор

Спеціальної школи, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини

їх загальної кількості, Засновник та Департамент.

Порядок скликання, повноваження, чисельність, склад загальних зборів

(конференції) коллективу визначаються статутом Спеціальної школи і

колективним договором.

До компетенції загальних зборів (конференції) належить:

затвердження основних напрямків вдосконалення діяльності Спеціальної

школи;

розгляд найважливіших питання життєдіяльності Спеціальної школи;

заслуховування звіту директора Спеціальної школи про його роботу та

надання оцінки за виконану роботу;

розгляд інших важливих питань діяльності Спеціальної школи,

передбачених чинним законодавством України.

10.7. У Спеціальній школі створюється постійно діючий колегіальний

орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор Спеціальної

школи.

10.8. Педагогічна рада Спеціальної школи:

планує роботу закладу;

схвалює освітню (освітні) програму (програми) закладу та оцінює

результативність її (їх) виконання;

формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення

якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної

доброчесності;

розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення

освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного

класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти,

нагородження за успіхи у навчанні;

обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників,

розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення

кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення

кваліфікації педагогічних працівників;

розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого

педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній,

інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими

установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального

заохочення учнів (вихованців), працівників закладу та інших учасників

освітнього процесу;

24

розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників

закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх

обов’язків;

має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту

закладу та проведення громадської акредитації закладу;

розглядає інші питання, віднесені законом та/або статутом закладу до її

повноважень.

10.9. Усі педагогічні та медичні працівники беруть участь у засіданнях

педагогічної ради. Рішення педагогічної ради підписуються її головою та

секретарем та вводяться в дію наказом директора. Засідання педагогічної ради

проводяться у разі потреби, але не рідше ніж чотири рази на рік.

10.10. У Спеціальній школі можуть створюватись громадські організації,

що діють відповідно до чинного законодавства України.

10.11. З інструктивно-методичною метою у Спеціальній школі

проводяться медичні, педагогічні, психологічні конференції та семінари.

10.12. Права та обов’язки працівників Спеціальної школи визначаються

посадовими інструкціями та інструкціями з охорони праці, які розробляються

відповідно до Типових кваліфікаційних характеристик із врахуванням умов

роботи Спеціальної школи.

11. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО-

ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ

11.1. Матеріально-технічну базу Спеціальної школи складають основні

фонди (приміщення, обладнання тощо), а також інші цінності, вартість яких

відображається в самостійному балансі Спеціальної школи.

11.2. Спеціальна школа, відповідно до чинного законодавства України,

користується землею та іншими природними ресурсами і несе відповідальність

за дотримання вимог та норм з їх охорони.

11.3. Використання матеріально-технічної бази та провадження

фінансово-господарської діяльності спеціальної школи здійснюється

відповідно до законодавства.

11.4. Спеціальна школа має приміщення та обладнання для організації

освітнього процесу, в тому числі корекційно-розвиткової роботи,

реабілітаційних заходів, позакласної роботи.

11.5. Приміщення спеціальної школи та територія облаштовуються для

осіб з особливими освітніми потребами відповідно до будівельних норм,

державних стандартів і правил.

11.6. Спеціальна школа має навчальний корпус з обладнаними

кабінетами, класами, лабораторіями, залами, бібліотекою тощо.

Школа має спальний корпус (блок) із спальними та іншими кімнатами

для відпочинку та дозвілля з умовами, наближеними до сімейних.

11.7. Для проведення належної корекційно-розвиткової роботи у

спеціальній школі утворене відділення корекційно-розвиткової роботи, яке

складається, зокрема, з таких обладнаних приміщень:

логопедичного кабінету;

25

кабінету для проведення групових занять з ритміки (логоритміки);

кабінету лікувальної фізичної культури;

кімнати для сенсорного розвантаження;

кабінет корекцій – розвиткової роботи;

навчально-виробничих майстерень для організації поглибленого

трудового навчання;

кабінету трудового (предметно-практичного) навчання для учнів

початкової школи;

кабінету практичного психолога;

11.8. Спеціальна школа має спортивний майданчик.

11.9. Учні (вихованці) забезпечуються спортивним інвентарем та

обладнанням, засобами навчання та іншим навчальним приладдям, іграшками

та іграми, матеріалами для розвитку індивідуальних творчих здібностей,

гурткової, секційної роботи, технічними та іншими засобами реабілітації,

виробами медичного призначення відповідно до встановлених норм.

Спеціальна школа може мати інші кабінети та приміщення відповідно до

потреб освітнього процесу.

11.10. Спеціальна школа за погодженням із Засновником та управлінням

має право здавати в оренду будинки, споруди, окремі приміщення, що

знаходяться на балансі Спеціальної школи, але не є у спільній власності

територіальних громад області. Будинки, споруди, окремі приміщення, які є у

спільній власності територіальних громад області передаються в оренду в

порядку, визначеному рішенням Львівської обласної ради

11.11. Засновник має забезпечувати підвезення учнів (вихованців) до

Спеціальної школи та у зворотному напрямку – відповідає засновник.

12. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

12.1. Спеціальна школа відповідно до чинного законодавства має право

укладати угоди і договори про співпрацю, встановлювати прямі зв’язки з

закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями,

відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території

України, так і за її межами.

12.2. Спеціальна школа за наявності належної матеріально-технічної та

соціально-культурної бази, власних фінансових коштів має право

налагоджувати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод

про обмін педагогічними працівниками та вихованцями.

12.3. Спеціальна школа має право здійснювати міжнародне

співробітництво, в установленому порядку може укладати угоди з іноземними

фізичними і юридичними особами за погодженням з Департаментом,

відкривати валютні рахунки.

26

13. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ,

ОБЛІК І ЗВІТНІСТЬ

13.1. Контроль за діяльністю Спеціальної школи здійснюється з метою

забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої

освіти. Державний контроль здійснюється органами державної влади

відповідно до їх повноважень.

13.2. Спеціальна школа здійснює оперативний та бухгалтерський облік

результатів своєї діяльності, веде статистичну і фінансову звітність. Порядок

ведення бухгалтерського обліку, статистичної та фінансової звітності

визначається чинним законодавством України.

13.3. Діловодство Спеціальної школи організовується відповідно до

встановлених Міністерством освіти і науки України вимог. Звітність

Спеціальної школи здійснюється відповідно до вимог державної статистики.

13.4. Спеціальна школа несе відповідальність за своєчасне і достовірне

подання передбачених форм звітності відповідним органам державної влади.

13.5. Контроль за фінансово-господарською діяльністю Спеціальної

школи здійснюють відповідні органи державної влади у межах та в порядку,

визначеному чинним законодавством України.

13.6. Спеціальна школа подає Засновнику, за його вимогою,

бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-

господарської діяльності Спеціальної школи.

13.7. Власник, Засновник та Департамент мають право здійснювати

контроль фінансово-господарської діяльності Спеціальної школи. Спеціальна

школа подає Департаментові за його вимогою бухгалтерський звіт та іншу

документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності.

13.8. Державний нагляд (контроль) у сфері загальної середньої освіти

здійснюється відповідно до ЗаконівУкраїни «Про освіту», «Про загальну

середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

Інституційний аудит Спеціальної школи, є єдиним плановим заходом

державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти, що

проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із

забезпечення якості освіти. Інституційний аудит включає планову перевірку

дотримання ліцензійних умов.

14. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ШКОЛИ

14.1. Реорганізація або ліквідація Спеціальної школи допускається лише

після погодження МОН України, проекту відповідного рішення Засновника.

14.2. При реорганізації та ліквідації Спеціальної школи працівникам, які

звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до

Кодексу законів про працю України.

14.3. Власник, прийнявши рішення про припинення діяльності

Спеціальної школи, своїм рішенням призначає комісію з припинення

юридичної особи (ліквідаційну комісію, ліквідатора тощо) та встановлює

порядок і строки припинення діяльності Спеціальної школи.

27

14.4. Виконання функцій комісії з припинення Спеціальної школи може

бути покладено на орган управління закладом освіти.

14.5. З моменту призначення комісії до неї переходять повноваження

щодо управління справами Спеціальної школи. Комісія виступає в суді від

імені Спеціальної школи.

14.6. Спеціальна школа вважається реорганізованою чи ліквідованою з

моменту внесення відповідного запису до єдиного державного реєстру

юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців України.

14.7. У разі реорганізації Спеціальної школи її майно, права та обов'язки

переходять до правонаступників в межах та в порядку, визначених чинним

законодавством України.

14.8. У разі припинення діяльності в результаті ліквідації, усі активи

повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або

враховані до доходу обласного бюджету.

Кiлькiсть переглядiв: 840

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.