Повернутися до звичайного режиму

Корекція розвитку

У спеціально обладнаному кабінеті Самбірської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІ ст. "Берегиня" проводяться заняття з корекції розвитку, на яких у дітей, за рахунок виконання завдань різного характеру, з часом покращується пам'ять, увага, мислення, мовлення. Учні із задоволенням відвідують ці заняття, так як мають змогу викласти свої проблеми, поговорити про наболіле, поділитися радістю, виконати цікаві завдання. Найголовніше, що педагог старається до них донести - це те, щоб вони були певні, що їх тут люблять, бо на глибоке переконання вчителя: найбільша і найкраща корекція - ЛЮБОВ! Не так важливі завдання, які диина виконує, а важливо в яких умовах, який емоційний стан дитини, чи зможе вона розкритися і власне чи буде цей корекційний ефект.

/Files/images/korektsya/image (3).jpg

/Files/images/korektsya/image (1).jpg/Files/images/korektsya/image.jpg

/Files/images/korektsya/image (6).jpg

Поради щодо розвитку дрібної моторики

Про вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку було відомо ще в 11ст. до н.е. в Китаї. Ігри за участю пальців і рук сприяють гармонійному розвитку тіла й розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Регулярні вправи на розвиток моторики, пальчикова гімнастика поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумові здібності дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини.

Враховуючи оздоровчий вплив на організм стану дрібної моторики кожного пальця, потрібно вчити ще з раннього віку координовано і спритно ними маніпулювати. Варто звертати увагу на опанування простими, але водночас життєво важливими вміннями – тримати чашку, ложку, олівці, вмиватися. Наприклад, якщо чотирирічний малюк не вміє доносити у пригорщі воду до обличчя – це означає, що у нього затримується розвиток дрібної мускулатури, і дитині необхідна пальчикова гімнастика.

Тренування пальців рук дітей покращує не лише рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовленнєвих навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно пов’язане з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів тощо. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Рухи пальців стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Тому так важливо, працюючи з дітьми (особливо з тими, у яких є порушення розвитку), приділяти увагу розвитку функції дрібних м’язів.

Психологи, педагоги та батьки, які надають увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки, вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують до оволодіння навичками письма.

Із самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Така робота повинна проводитися регулярно, тільки тоді можна досягти хороших результатів від спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців руки мають приносити дитині радість, не повинні викликати перевтомлення. Велике значення в цих іграх маєтекст.Він має бути веселим, доступним для дітей такого віку. Необхідно пояснювати значення тих або інших рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати позитивний емоційний настрій.

Перебуваючи на карантині, ви зможете спробувати використовувати різні види таких вправ, можливо, якісь із них стануть вашими улюбленими.

/Files/images/bulng/-2-638.jpg

ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ДРІБНОЇ ТА ЗАГАЛЬНОЇ МОТОРИКИ

Як сприяти розвитку пальців рук

Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати дитину, можна використати у роботі з дітьми з особливими потребами таке:

1.Маленьким дітям масажувати пальчики, впливаючи тим самим на активні точки, пов’язані з корою головного мозку. Щоденний масаж кисті рук дитини м’якими рухами та розминання кожного пальчика, долоньки, зовнішнього боку кисті, а також передпліччя дуже корисний. Він чудово активізує мовні центри мозку. Крім того, такий масаж позитивно впливає на імунітет, на загальний розвиток дитини, поліпшує контакт із нею.

2.Ліплення із різних матеріалів (тісто, пластилін, глина). Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців. Ліпити з пластиліну можна починати вже у два роки, головне – добирати доступні завдання і не забувати мити руки дитині. Якщо ви боїтеся пластиліну, виготовте для малюка солоне тісто. Гра принесе задоволення незалежно від результату.

Ось рецепт солоного тіста: мука – сіль – вода – соняшникова олія. На склянку муки беремо склянку солі, 2-3 склянку води, столову ложку олії. Перемішати і замісити. Якщо тісто ліпиться погано, додати води. Тісто можна довго зберігати в холодильнику в целофановому пакеті. Щоб виліплені фігурки стали твердими, запікайте їх у духовці, що довше, то краще. Затверділі фігурки можна розфарбувати в різні кольори. Щоразу, коли ви готуєте справжнє тісто, давайте шматочок і маляті.

3.Ванни з крупами. Нехай дитина занурює руки у крупи, перебирає перемішані горох і квасолю, а потім і дрібніші крупи, пересипає їх з однієї посудини в іншу, розтирає в руках. Така ванна сприятиме розвитку координації пальчиків.

4.Мозаїка.При складанні різноманітних ігор-мозаїк покращується дрібна моторика рук малюка, розвивається кмітливість і творчі здібності.

5.Ігри-шнурування Марії Монтессорірозвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове орієнтування, сприяють розумінню понять «угорі», «внизу», «справа», «зліва», формують навички шнурування (шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності.

6.Ігри з ґудзиками та намистинками. Нанизування на нитку намистинок, застібання ґудзиків, перебирання пальцями намиста – прості й корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук.

7.Пазли. Яскраві картинки розвивають увагу, кмітливість, зір і дрібну моторику рук.

8.Катання долонькою дерев’яних ігумових м’ячиківпо рівній поверхні. Таке заняття масажує долоні та покращує координацію рухів кисті.

9.Ігри з прищіпками.Чіпляння прищіпок до картонних кружечків чи інших предметів розвиває дрібну моторику трьох основних пальців руки: великого, вказівного й середнього.

10.Плескання в долонітихо і голосно в різному темпі. Можна барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук по столу.

11.Малювання, розфарбовування, штрихування.

12.Вирізання ножицями.

13.Ігри з піском, водою.

14.«Резиночка».Для цієї вправи можна використовувати резинку для волосся діаметром 4-5 см. Усі пальці вставляються в резинку. Завдання в тому, щоб, рухаючи всіма пальцями пересунути резинку на 360 градусів спочатку в один, потім в інший бік. Виконується однією, потім іншою рукою.

ІГРИ ТА ВПРАВИ, СПРЯМОВАНІ НА РОЗВИТОК УВАГИ

/Files/images/bulng/7f5a471a1853da57f40984d012326fe6.jpg

Виклади фігури за поданим зразком.

Дитині подається зразок з 3-4 геометричних фігур, намальований на окремому аркуші, вона має викласти так само, спираючись на зразок.

Ускладнювати шляхом збільшення кількості фігур, варіацією частоти повторів фігур. Можливо запропонувати вставити пропущену фігуру.

«Будь уважний!» (Зоопарк)

Мета: стимулювання уваги, розвиток швидкості реакції.

Можна виконувати у вигляді фізичної розминки під музику. Дитина має виконувати рухи відповідно до команди дорослого: «зайчики» – стрибати; «конячки» – бити «копитом об підлогу»; «раки» – задкувати; «птахи» – бігати, розкинувши руки; «лелеки» – стояти на одній нозі.

«Чотири стихії»

Мета: розвиток уваги, координації слухового і рухового аналізаторів.

Граємо разом із дитиною: виконуємо рухи відповідно до слів: «земля» – руки вниз, «вода» – витягнути руки вперед, «повітря» – підняти руки нагору, «вогонь» – зробити обертання руками в зап'ясткових і ліктьових суглобах. Хто помиляється, той програв.

«Слухай оплески».

Мета: тренування уваги і контроль рухової активності.

Можна виконувати усією сім’єю: йдемо по колу чи пересуваємося по кімнаті у довільному напрямку. Ведучим може бути будь-хто. Коли ведучий плескає в долоні один раз, всі повинні зупинитися і прийняти позу «лелеки» (стояти на одній нозі, руки в сторони) чи яку-небудь іншу позу. Якщо ведучий плескає два рази, то приймаємо позу «жаби» (присісти, п’яти разом, носки і коліна в сторони, руки між ступнями ніг на підлозі). На три оплески граючі відновляють ходіння.

/Files/images/bulng/img639_1_63.jpg

ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ НА РОЗВИТОК РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ’ЯТІ

«Ти за мною повторюй і порядок не змінюй».

Дітям пропонується повторювати слова, числа, фігури в тому ж порядку, що їх називає ведучий. Згодом кількість слів в цій вправі збільшується. Можна додавати рухи.

Бажано використовувати назви тварин (диких та домашніх), різні види транспорту, меблі, геометричні фігури, кольори та ін.

«Фотоапарат детектива».

Мета: розвивати короткочасну пам'ять.

Дитині пропонується уявити себе фотоапаратом, який може сфотографувати все: якусь річ, подію, предмет тощо. Наприклад, потрібно сфотографувати шафу або книжкову полицю і запам’ятати все, що там лежить. «Фотографувати» можна впродовж 1 хвилини. Потім дитина відвертається і називає все, що їй вдалося запам’ятати.

«Додай та запам’ятай».

Мета: розвиток слухової пам'яті.

У цій грі можуть брати участь кілька чоловік. Розпочинаючи гру, говоримо: «Я поклала у пакет банан». Дитина повторює та додає щось своє: «Я поклав у пакет банан і яблуко», наступний учасник гри повторює готову фразу і додає щось своє. І так далі. Можна використовувати інший варіант. Наприклад, «У зоопарку живе слон». А дитина: «У зоопарку живе слон і зебра», а наступний ̶ «У зоопарку живе слон, зебра та лев» тощо.

Кiлькiсть переглядiв: 971

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.